lördag 16 februari 2013

Antibiotika

I torsdags var jag och la om picclinen hos distriktsköterskan, hon tyckte att det såg rött ut kring "hålet" där slangen sitter så jag ringde onkologen när jag kom hem. Vi bestämde att jag skulle avvakta och ringa om det blev mer rött.
Igår var det mer rött...Efter den vanliga provtagningen på labbet gick jag upp till onkologen, jag var ju liksom ändå i närheten. De kollade och läkaren ville ta ett CRP värde (är ett protein som ingår i immunförsvaret och snabbt ökar i koncentration i blodet när man får en infektion eller inflammation) så det blev ännu ett blodprov. Efter ett tag kom svaret...jodå en infektion, förmodligen där det röda är och jag har varit lite öm i armhålan och det trodde han oxå berodde på infektionen men det är så svårt att veta eftersom jag faktiskt är öm lite överallt just nu. Så det blev en antibiotikakur på 3 tabletter/dag i 10 dagar. Gissa om tabletterna är gigantiska?????
Kanske är infektionen anledningen till att jag är så trött, hoppas det så att det vänder snart.

Tack för all stöttning när jag varit trött och nedstämd. Era samtal och mejl är värdefulla. Att få gråta en stund är befriande och samtidigt jobbigt. Jag vill ju vara glad och hoppfull och det är jag oxå den mesta tiden men fasen vad det tar på en att ha cancern i huvudet hela tiden, det blir liksom ingen paus, det hänger ju med hela tiden, dygnet runt.
Sömnen är det lite så och så med. Jag är så lycklig när klockan blir 22 för då kan jag gå och lägga mig och så somnar jag ganska fort för att sen vakna ett par timmar senare ofta alldeles genomvåt med lakanet snott runt mig. Jag somnar igen, ligger inte och grubblar så mycket men sen sover jag bara ett par timmar igen. Vaknar väl en sisådär 4-5 ggr/natt, har inga drömmar alls och känner mig inte utvilad när klockan ringer.
I torsdags var det Alla Hjärtans dag. Lillsessan hade en kompis med hem (jag kunde ligga på soffan och vila och de lekte) På kvällen åt vi hjärtegodis:) En väninna kom med en present, skissblock och oljekritor, jag målade en del förr i tiden och att måla och vara kreativ på andra sätt har hjälpt många i min situation, jag hoppas att kanske detta kan hjälpa mig i att finna mig själv igen. Tack goa Anette <3. Min äldsta dotter hade köpt god choklad :) Sen kom en vacker tulpanbukett från chefen och jobbet och svärmor kom oxå med en bukett. Vackert har vi det med alla tulpaner.
Idag har kära syster med döttrar varit och fikat och lekt. Barnen träffade vi innan jul så det var ett bra tag sen, jättekul att ses igen.
Nu är det snart dags för Meldifestivalen. Maken har laddat med ostbågar, jag hoppas att de smakar bättre än förra veckan, mina smaklökar är inte som vanligt och en del smakar bara örk medan annat är ganska ok.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar