tisdag 11 november 2014

Mamma & son dag

Sonens visdomstand måste bort, den växer helt fel och det är inte bara att dra ut den hos vanliga farbror tandläkaren. Då bär det av till Käkkirurgen i Lund och idag var det dags, äntligen skulle den bort! Sonen sväljer lugnande som man måste ha för att bli lagom lullig inför operationen....och kräker upp det!!!!! Stackarn, det gick inte alls :( Enligt övertandläkare Olof tål 99.9 % detta medel men sonen är då den där lilla 0.1% som inte klarar det. Så nu blir det en ordentlig operation med narkos.....en tid får vi förhoppningsvis inom kort. Han var tvungen att ta prover också på labbet inför operationen och han svimmar väldigt lätt men nu hade han lugnande i sig och klarade allt galant. Lite smårolig och trött var han i flera timmar efteråt, jag undrar hur han hade varit om han fått behålla allt lugnande. En ganska mysig dag hade vi i alla fall med lite fika och god lunch, sen sov han några timmar på soffan bredvid mig när jag satt och jobbade.

Idag har jag hämtat ut medicin för de kommande 3 månaderna, strax över 3000 kr gick det på men eftersom jag har ett högkostnadsskydd blev det 0 kr, fantastiskt!!! och det känns skönt att medicinskåpet är laddat igen. Tyvärr är det problem hos tillverkaren av de antihormontabletterna som jag mår bäst av så nu var jag tvungen att prova ännu ett nytt märke, hoppas att det inte innebär fler biverkningar än de jag har nu, kanske, kanske kan det t.om bli bättre.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar