söndag 27 juli 2014

Ales stenar

Det blev ännu en liten utflykt idag.
Vi körde till Kåseberga och "besteg" Ale stenar. Det är 8 år sen vi var här senast och Lillsessan var bara liten då. De är fantastiska dessa stenar, undrar hur de fick dit dem, hur de grävde, hur lång tid tog det och vem var det som arbetade där? Det är 59 kvartssandstenar som väger ca 5 ton/sten!!!
Vi satt en lång stund och beundrade utsikten sen tog vi oss ner till hamnen och åt räkmacka, makrill, friterad spätta, mums.



Ganska höga stenar det här!


Sötast!

Vi körde tillbaka och stannade vid en av stränderna i Ystad. Det var ganska mycket tång i vattnet så Lillsessan ville absolut inte bada men leka i sanden var roligt.

 
Ystad

Nästa stopp var i Ystad hamn där det blev en glasspaus. På vägen hem stannade vi och köpte jordgubbar som smakade fantastiskt.


Lillsessan köpte en bananglass som man skalade och sen kunde man äta skalet :) (och glassen såklart)

Just nu njuter jag av ljudet från sonens rum i källaren. Det skrattas och pratas för fullt, de är 6 ungdomar där och det är så härligt. Förra sommaren kom bara de allra närmsta kompisarna hit, de som visste att jag varit sjuk. Jag var fortfarande ganska tunnhårig och jag förstår att det var känsligt. Idag kan ingen se på mig att jag varit sjuk och jag är glad över att det återigen "låter för fullt". 

2 kommentarer:

  1. Minns den gången för åtta år sedan... Tänk vad tiden går. Undrar om jag ens varit där sedan dess. Här har vi precis avslutat årets teatersäsong och sonen är mycket nöjd att han valde att vara med även i år. En fantastisk föreställning igen, såklart, och en helt otrolig sommar för sonen och övriga 18 i ungdomsgruppen. I lördags sov de över efter sista föreställningen,de sov allihopa tätt intill varandra i en rund ring på scenen... :) De sov väl i och för sig inte jättemånga timmar, men ändå. I natt sov han däremot 11 timmar.
    Nu i kväll är vi just hemkomna efter kvällsdopp och baguetter på Borrby Strand. Typ 24 grader i havet och lika varmt i luften. Helt makalöst... Stor bamsekram!

    SvaraRadera
  2. Ja, vi pratade om den gången och visade Lillsessan var vi satt och fikade. Tiden går fort:) Låter som om de har haft en fantastisk sommar i teatergänget. Vi har verkligen en fantastisk sommarvärme. Kramar

    SvaraRadera