onsdag 25 september 2013

"Rosa bandet"

Så har vi då kommit igång ganska bra med våra utbildningar på mitt jobb. Förra veckan i Stockholm och imorgon åker vi till Göteborg. Kul, jobbigt, härligt, svårt ibland, normaliserad vardag skulle jag vilja säga. Blir jag trött? Ja, enormt men det blir roliga skratt av trötthet också, det är bra med skratt, jag skrattar mer numera, det är underbart.
Hemma fungerar det bättre nu med allt. Jag har fortfarande svårt med att göra flera saker samtidigt och allt tar längre tid men ikväll hade jag plötsligt 4 kastruller på spisen, "good old Days", sen att maken fick rycka in för att jag skulle få ihop middagen är en annan historia.
Äldsta dottern trivs bra på sitt jobb, hon jobbar på Bönor & Blad och kan helt plötsligt en massa om olika teer. Jag har bl.a. lärt mig att grönt te kan vara jättegott, bara det är rätt sort:) Dottern kan även en hel del om kaffe och choklad. Kan tänka mig att det blir en del julklappskorgar och kanske presentkorgar därifrån framöver:)
Sonen trivs bra på gymnasiet. Han har fått nya kompisar och gör sina läxor och spelar och sjunger en hel del.
Lillsessan trivs bra i skolan men har varit orolig nu ett par dagar. Det är lite omsättning på fritids och hon mår inte så bra när det blir rörigt. Idag hade den stackarn drabbats av mammalängtan och blivit ledsen men då hade kompisarna tröstat...Nåja, vi får väl avvakta några dagar till innan "Tigermamman" sätter igång.

Snart är september slut och vi kommer in i oktober. Cancermånaden, i dubbel bemärkelse, dels eftersom jag fick mitt besked då och dels eftersom det överallt säljs och pratas om "Rosa bandet". Pengarna som samlas in går inte bara till bröstcancer utan fördelas på fler cancerformer, det behövs mer pengar till forskning, både till bättre mediciner och till forskning på varför cancer uppstår och om det finns några sätt att förebygga. Så skänk gärna en slant till forskningen när du ser en bössa någonstans eller handlar "Rosa produkter"!

Här kan du läsa mer om Rosabandetkampanjen:
 http://www.cancerfonden.se/sv/rosabandet/

3 kommentarer:

  1. Att skratta är en bra överlevnadsstrategi! Ett gott skratt förlänger livet. :-) Skönt att höra att det går framåt, då har jag något att se fram emot. Hur har du det med värk i leder nu? Har det klingat av?
    Kram

    SvaraRadera
  2. Visst är det så Else :)
    Jag har egentligen ingen värk alls men är otroligt stel, mest i axlar, fingrar, höfter, knän och mest problem med högerfoten. Stelheten är värst på morgonen och när jag suttit länge. Med träning och nyponpulver lyckas jag dock hålla den värsta stelheten borta. Kram

    SvaraRadera
  3. Hej!
    Jag vill bara tipsa dig om att testa Saroten. Precis som du var jag stel överallt. Fingrarna gick inte att böja på morgonen. Det skar som pilar under fötterna. Jag gick dubbelvikt när jag reste mig ur sängen och soffan. Kunde inte gå länge ute på stan utan att hela kroppen skrek i protest. För mindre än en vecka sen fick jag Saroten utskrivet, en antidepressivt medicin som visat sig ha effekt på nervskador. Idag svävar jag fram på lägsta dosen. Det tog bara några dagar innan jag blev som en helt ny människa. Helt otroligt! Bara ett litet tips som kanske kan vara värt att prova. Läs gärna mer på min blogg elseh.wordpress.se

    SvaraRadera