måndag 28 mars 2016

PÅSK

Vi har haft ett fint påsklov!
Synd bara att det går så fort. Jag känner mig utvilad men det är ju nu som jag skulle behövt vara ledig för att orka ta tag i de måstena som alltid surrar runt mig ex källaren, åh ni skulle se vilket skrotupplag det är, eller alla kläder som Lillsessan växt ur, alla papper som ska sättas in i pärmar, krukorna som borde sorteras mm mm. Nu tänker ni att det är väl bara att sätta igång, ta en sak i taget på listan MEN det är ju det som är det stora problemet. När jag jobbar har jag fullt upp med att jobba, hålla ordning på läxor, mat, plocka undan mm att det inte finns ett uns ork kvar för den där listan som aldrig blir avbockad.
Stressande, ja men jag har blivit bra på att skjuta undan det. Snart är det sommarlov och vi startar med en semester jag, Lillsessan och maken. Sonen åker till Mallorca med flickvännen och dottern åker till Shanghai på ett stipendium för att studera kinesisk medicin under ett par veckor. Sen hoppas jag på ett par turer runt om i Skåne med i alla fall döttrar och make närvarande :) AH, jag längtar efter värmen, sandaler och sand mellan tårna.

Nåväl, jag har i alla fall läst 2 böcker detta året och vi är bara inne i mars:) Har börjat på den tredje idag. Det måste vara feelgoodböcker där jag inte behöver hålla ordning på en massa detaljer eftersom jag har svårt att minnas dem. Deckare är uteslutna än så länge, jag har försökt men min hjärna är chanslös men det SKA gå, kanske i sommar när jag inte har något annat att tänka på.

Påsken i foto:
Påskbakelse, Lillsessan målar ägg, vi dukar fint, god påskmat och slutligen konstrunda

             






Och ibland tänker jag att vi faktiskt glömmer varför vi firar påsk och undrar hur det kunde bli som det blev med påskris, påskägg och en och annan påskhare????

Johan Glans har kanske svaret i denna underbart roliga lilla betraktelse kring påsken.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar