torsdag 24 mars 2016

Hon flyttar!

Lillsessan har varit sjuk och är fortfarande trött av den höga febern som hon hade i två dygn. Vi har tagit det lugnt nu i veckan då det varit påsklov här i Skåne men lite kompislek, klippning, besök på Vellingeblomman och Cool minds samt  en del shopping har vi orkat med.

Och äldsta dottern har fått lägenhet med pojkvännen!!!!! Dubbla känslor för oss båda tror jag, härligt att de lyckats få ett förstahandskontrakt i Lund i närheten av universitetet och oj vad jag kommer att sakna henne här hemma...1 juni får de nycklarna och sen räknar de med att allt flyttats en bit in i juni efter de sista tentorna och lillebrors studentfest. Tur att det bara tar knappt 20 minuter till Lund!

Det gick bra igår, tror jag, det kändes lite konstigt att sitta och berätta om sig själv och de erfarenheter jag fått genom cancern, kan det verkligen vara något? Jo, enligt flera som var där så gav det nya perspektiv på livet och en tyckte t.om att jag borde skriva en bok. En frågade hur mina föräldrar tagit detta, hur kändes det för dem, hur bearbetar de att deras dotter varit sjuk? Mitt svar är att jag vet faktiskt inte....jag står mina föräldrar mycket nära men detta har vi undvikit att prata om. Jag kan bara föreställa mig hur jag skulle må om något av mina barn fått cancer, vilken katastrof det hade varit, vilken chock och vilken kris det blivit. Jag har inte berättat allt för dem, hur jag har mått och så. lite för att skona dem men jag tror att de gissat sig till hur det har varit. Kanske dags att prata med dem om det.


Lillsessan målar keramikmugg på cool minds


Många cm som klipptes av, hon blev jättefin :)


På Vellingeblomman är det påsktema med olika sagor.
Rapunzel gissar vi här. 


Tre små grisar

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar