tisdag 31 mars 2015

Påsklov

Vi har påsklov här längst ner i söder:)
Igår var jag och Lillsessan men mormor på Vellingeblomman och tittade på deras påskutställning. En god lunch med fika hann vi också med:) Nöjda körde vi därifrån med påskliljor, fin krans till dörren och lite påskpynt.
http://www.vellingeblomman.se/paskbyn.html

Idag har jag jobbat, 5 timmar på två förskolor, Lillsessan var på fritids och var så lycklig när jag hämtade henne eftersom hon hade vunnit en Twistertävling och fått guldmedalj :) Sen har jag klippt mig! Det hade blivit väldigt långt och behövde en ansning, klippte bort lockarna men de kom snabbt tillbaka när håret torkade....ja, de där lockarna, de blir jag inte av med trots att "alla" sa det när håret kom tillbaka sådär lockigt. Maken följde med Lillsessan till Kung Fu och jag somnade i soffan....

Äldsta dottern är i Göteborg och Stockholm denna veckan, tillsammans med pojkvännen. Jag saknar henne så mycket men är så glad åt att hon mår bra och har roligt. Pratade med henne i telefon tidigare idag och de hade varit på Universeum idag:)


Lite kortare, lika lockigt och mer lär det bli när jag har tvättat det :)
Tanken på att det har varit rakt är ganska otrolig
och att jag var skallig för 2 år sen, ja det känns avlägset...och ändå nära på nåt sätt

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar