söndag 15 mars 2015

Febriga flickor

Båda prinsessorna är sjuka :(
Äldsta prinsessan har varit dålig ett par dagar, mitt i en viktig tentaläsningsperiod. Med en feber på 38.4 idag vågar vi knappt hoppas på att hon är feberfri imorgon när hon ska skriva sin tenta. Håller tummarna. Lillsessan blev dålig i eftermiddags, vi var på bio och såg Natt på museet och sen kände hon sig frusen. Kröp ner under täcket när vi kom hem och somnade snabbt. Feber 38.8 och så kräks hon, vilket hon brukar göra när hon har feber. Så stackars mina sötisar :(

Jag tittade på Meltzer och Berg häromdagen. Roligt och inspirerande. Christin berättade med gråten i halsen att hon efter sin cancer blivit lite rädd för att prova på nya saker. Hon tänker att hon måste vara rädd om livet, liksom mer än förut. Samtidigt är hon arg över detta och vill kunna vara som hon var förut. Jisses, jag tycker att hon verkligen provar på och utmanar sig själv men det krävs nog mer än man kan ana när man sitter här på andra sidan tv:n. Jag tänker precis tvärtom, att jag nu inte backar för speciellt mycket, jag försöker prova på och vara med i en hel del som jag skulle sagt nej till innan jag blev sjuk. Det är bäst att passa på när det går, man vet fan i mej aldrig när det tar slut. Lev idag!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar