söndag 4 maj 2014

Thai Chi i parken

En helg i solens och fixandets tecken passar mig alldeles utmärkt.
Vi har varit ute i trädgården en del och maken har fixat med gräsmattan och gjort fint i rabatterna, jag har tvättat av utemöblerna och plockat fram lite mer trädgårdgrejer:) Vi har cyklat en runda och Lillsessan, som varit rädd för att cykla i nerförsbacke sen förra sommaren då hon ramlade och skrapade knäna, vågade sig nerför igen. Lillsessan och maken spelade "Sittbadminton" och vi spelade årets första kubbmatch.
Mitt dåliga samvete, den stora högen med osorterade papper har jag äntligen börjat ta tag i. Var så illa tvungen för att hitta alla deklarationspapper så nu är deklarationen klar och underskriven, att jag alltid ska vänta tills sista dagen!
Tågbiljetter för mig och Lillsessan är bokade (vi åker till Stockholm och Gävle om knappt en månad), tidningsprenumeration är avslutad och jag har fixat min aktiveringskod till Antagning.se. Lillsessan har läst läsläxan och Smulans bur är städad.
Som kronan på verket var jag på Thai Chi i Slottsparken idag, så härligt med en timmes smidiga (nåja) rörelser i gemenskap. Nu har vi lärt oss 12 av 24 grundrörelser:)
Nu är vi redo för nästa vecka!
Kramar till er alla


"Sittbadminton" :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar