onsdag 7 maj 2014

Jag dansar i regnet

Igår var jag på kontoret och telefonen ringde flera gånger, det kom mejl som skulle besvaras, skrivaren printade ut papper till de kompendier jag höll på att sätta samman inför den utbildningen vi ska ha imorgon, det är liksom på riktigt nu, äntligen :) Jag orkar med så mycket mer nu, även om jag blir trött kan jag jobba flera timmar utan att somna på soffan, jag kan hålla fler saker i huvudet utan att det kraschar alltför ofta. Det är fortfarande svårt i vissa situationer när det är mycket folk runtomkring ex som i affären, då blir det fortfarande som en kortslutning men jag är liksom van vid att komma hem utan att ha handlat det som stod på lappen så det är ok och affären finns ju kvar dagen därpå. När jag känner att stressen börjar komma så kan jag lugna mig och sakta ner tempot. Det känns bra just nu, även om dipparna kommer med jämna mellanrum med många tankar på vad som kan komma.

                                                    

Idag har jag fått en spruta, hämtat ut mer mediciner och äntligen gjort en synundersökning och beställt nya glasögon. En försämring som jag har känt av efter eller egentligen i samband med cytostatikan, det är svårt att läsa och förut hade jag + 1.75 och nu + 2.25. För 1395 kr fick jag läsglasögon, lässolglasögon och en grundlig synundersökning med ögonbottenfotografering, tryckmätning. Allt såg jättebra ut:) Himla skönt att höra att allt är bra!!!! och häftigt att se sin ögonbotten sådär på dataskärmen. Om 2 veckor får jag de nya glasögonen :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar