söndag 9 februari 2014

Mina isprinsessor

Igår var vi och åkte skridskor, eller rättare sagt make och döttrar åkte, jag stod och tittade på. Mina leder mår inte så bra just nu och de i fötterna är värst, jag ville gärna åka men vågade helt enkelt inte. Jag är ingen bra skridskoåkare och att då fresta på mer än vad jag är van vid, nej, det har jag lärt mig den hårda vägen att det inte är bra.
Det var riktigt roligt att titta på också. Många som inte kunde åka som fick så fint stöd och hjälp av sina kamrater i olika åldrar, det värmer i hjärtat att man kan ta hand om varandra:)
Lillsessan har blivit duktig på att åka, en enorm utveckling från förra säsongen och då har hon ändå bara åkt två gånger tidigare i vinter. Snabbt går det och hon rör sig tämligen säkert på isen.


Mina isprinsessor

Imorgon börjar sportlovet för många i vårt avlånga land men här i Skåne är det en vecka kvar i skolan innan ledigheten tar vid. Förr kunde jag tycka att söndagarna var lite jobbiga, dagen efter var det jobbdags och man visste inte vad som väntade. Det kunde vara sjuk personal och svårt att få tag på vikarier, föräldrar som ville prata, barn som blev sjuka, ekonomin som inte stämde, handlingsplaner att skriva, livsmedelsverket på besök mm mm. Numera är det mer förutsägbart. Skönt, det innebär mindre stress, mer lugn inombords.Var sak har sin tid.
Imorgon är det en ny spruta. Inga konstiga knutjävlar kändes idag när jag hade min "klämdag" och jag kunde långsamt släppa ut ångesten som alltid samlas som en klump i magen när det är dags att leta efter konstigheter i ett bröst som faktiskt inte känns normalt, som vanligt, utan knöligt, hårt, förstört efter allt som hänt. Phu

1 kommentar: