fredag 14 februari 2014

Alla Hjärtans dag!

Jag har flera gånger när jag har sett lastbilar lastade med allehanda ting undrat vad som skulle hända om bilen tappade sin last. När jag körde till jobbet igår var det en lastbil fullastad med sopsäckar som körde framför. Han tappade flera stycken, som tur var fick ingen bil påsarna på sig men så snabbt det kan hända en olycka. I påsarna fanns b.la träbitar, plast, flaskor mm som nu låg utspritt över vägbanan där bilarna körde i 90 km/h eller mer...jag tror att alla bilar lyckades väja undan och lastbilen stannade för att inte fler sopsäckar skulle "flyga iväg". I fortsättningen kommer jag att hålla ett bra avstånd till lastbilar med last på flaket.

Idag klappar mitt hjärta lite extra för min familj, de är underbara mest hela tiden, vad skulle jag vara utan dem? Gulliga presenter, extra kramar och mys gör denna dagen alldeles bra.


 
 
 
Jag har ju musikaliska barn och någonstans kommer väl den där talangen ifrån även om den lyckades hoppa över mig, nåja, kan hålla tonen och klinka både på gitarren och pianot och ge mig en tvärflöjt så kan jag nog fortfarande fixa en trudelutt, men jag är långt ifrån som äldsta prinsessan och sonen. Men jag har flera i släkten på pappas sida som är musiker och kanske ligger musikådran åt det hållet. Här är i alla fall debutsingeln Rerun från "Traveling John" som då är min kusins son. Lycka till John! Jag gillar låten:)
 
(hm det blir lite fel när man klickar på länken så låten börjar mitt i, vill ni lyssna på hela drar ni bara tillbaka mot vänster så kommer det från början)


1 kommentar: