fredag 8 januari 2016

En kraschad dator

Min gamla trotjänare har gjort sitt sista jobb, datorn kraschade och jag har känt mig arbetslös och eftersom jag bl.a inte laddat över dokumentet där jag har alla lösenord till min externa hårddisk så har jag lite problem med att ex komma åt mina biljetter på ticnet....men allt löser sig, det tar bara lite längre tid ibland. Så igår köpte jag en ny dator. Helt ny och tom på allt, nu ska här byggas upp från början och bara flytta över de där nödvändiga mapparna och naturligtvis fotona från den gamla (maken fixar så jag kommer åt innehållet på den kraschade). Ny dator, ny mobil, nytt år och vet ni vad, jag har fixat både mobilt id och swisch, tänkte gå in i det nya året uppdaterad på det tekniska och man kan väl säga att jag har lyckats so far.
Snön och lite kyla har äntligen kommit så det har blivit både skridskoåkning och pulka på jullovet. Lillsessan börjar skolan på tisdag så det är några få lediga dagar kvar.
Vi har passat på att träffa lite goda vänner nu under ledigheten och det är mysigt att sitta hemma vid brasan och prata och dricka te medan barnen leker. Lillsessan har bakat 2 gånger alldeles på egen hand och jag har också bakat, det brukar finnas ork till det när jag är ledig :)

Jag har börjat få lite känningar i min högerarm, precis som efter operationen, jag har börjat med egenmassage för att motverka lymfödem, tyvärr kan det ju dyka upp flera år efter att lymfkörtlarna är bortopererade. Jag försöker även att tänka på hur jag belastar armen och så håller jag tummarna för att det inte blir något ödem.






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar