tisdag 12 januari 2016

NEJ till cancer!

Jag tittade på den tv4 sända galan igår Nej till cancer och vem skulle säga ja var min spontana tanke när jag såg galanamnet.
Det blev många tårar som föll igår kväll, igenkänningsfaktorn är på topp kan man väl säga, dessa barn, ungdomar, män och kvinnor som kämpar dödssjuka och lever varje dag som det går, som sjuk vill man bara leva lite till, bara lite till....och bli frisk igen
När man har varit svårt sjuk är det mycket som man uppskattar som man annars klagar på. Vardagliga saker som att kunna ta ner den överfulla tvättkorgen till tvättmaskinen , snubbla över skorna i hallen, att duschen är upptagen, att få en förkylning, att plocka ur diskmaskinen.....Att få finnas kvar i livet är jag tacksam för varje dag.
Många blir friska men alldeles för många dör.
Detta hjärtat är till er som lämnat oss,
Bildresultat för hjärta
Eva, Ewa, Kristina, Linnea, Anne, Ingela, Eva-Lena, Helena, Birgit, Gunnar, Anja, George, Ingrid, Sara, Petra, Kristian, Camilla och många fler, hos era familjer står en stol tom
NEJ till cancer!

2 kommentarer:

  1. Jag är lycklig att ingen stol står tom hos er! Älskar dig!

    SvaraRadera