torsdag 3 oktober 2013

Flexibelt arbete

I tisdags började jag jobba 50%. Känns bra men jag blir trött. Det känns ungefär som när jag började jobba 25% så jag vet att det tar ett tag innan jag orkar göra något annat än att jobba. Tur att jag har ett hyfsat flexibelt jobb och en förstående kollega :-) Jag behöver inte köra till kontoret alla dagar, jag kan jobba hemifrån och orkar jag inte så länge kan jag ta en paus. Utbildningarna tar naturligtvis mest på krafterna och de tre timmarna det tar är knappt jag klarar av att hålla fokus och koncentrera mig. Men det blir successivt bättre. Jag känner att det kommer tillbaka men det tar tid och jag blir lite otålig, kanske ett gott tecken. 

Idag köpte jag rosa bandet produkter och 2 rosa bandet rosetter. Jag tänker på de som precis fått sitt cancerbesked, på de som kämpar med behandling av olika slag, på de som fått reda på att cancern är obotlig, på de som förlorat kampen. Jag skänker även en tanke på alla de som drabbas när någon får cancer för även om det är en som får diagnosen drabbas så många fler runtomkring. Och till alla er som kämpar: ♡♡♡


7 kommentarer:

  1. Vilka fina rader du skriver <3 önskar dig en God Natt <3

    SvaraRadera
  2. Härligt att du är på väg tillbaka igen, men skynda långsamt, det tar på krafterna efter allt du har gått igenom. Kram Karin

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ibland blir jag otålig men det straffar sig, bäst är att ta det lugnt. Kramar

      Radera
  3. Hur mycket empati får plats i ditt hjärta? Du är underbar. Men backa lite ibland och tänk på dig själv allra mest.

    SvaraRadera
    Svar
    1. En del, det börjar komma tillbaka, empatin alltså, det har varit svårt med den ett tag och jag tänker mycket mer på mig själv nu än förut men för att må bra måste det finnas plats även för andra. Kram

      Radera
  4. Det har du rätt i.

    SvaraRadera