söndag 20 december 2015

Mer jobb och en gran

Jag tänkte vara ledig onsdag-fredag förra veckan, ta det lite lugnt och fixa här hemma i lugn och ro men istället fick jag rycka in på en förskola i två olika ärenden. Jobb hela veckan. Inte så att jag jobbar hela dagar, det hade aldrig fungerat, nej det är ca 5 timmar/dag och sen slocknar jag här hemma på soffan på eftermiddagarna. Förut har jag kämpat emot men har insett att det inte är lönt, bättre att sova en stund och sen orka lite till. Jag har lite svårt för att somna på kvällen men det får jag ta.
Helgen har jag ägnat åt att göra ordentligt julfint och på bottenvåningen är det helt klart :) Där uppe har jag lite finlir kvar men det kan jag ta imorgon då jag är LEDIG!!!! Äldsta dottern ska jobba och den andra två går fortfarande i skolan med avslutning först på tisdag men jag ska äta frukost och läsa tidningen och bara njuta.

Jag har ganska många orkidéer här hemma och flera av dem blommar för fullt och andra har knoppar. Det är så vackra blommor, mina favoriter.



 Och så har vi klätt julgranen :)






2 kommentarer:

  1. Underbara orkidéer! Sen jag fick min första orkidé för ungefär 10 år sen har jag bytt ut alla mina krukväxter mot orkidéer. De är så vackra och så tacksamma, de blommar om och om igen och det finns alltid några i full blom, några med knoppar och några i vila. Härliga växter!
    God jul på dig!
    Kram

    SvaraRadera