torsdag 1 oktober 2015

Rosa, allt är rosa

Nu är den här! Den Rosa månaden.
Vi har alla sett de rosa produkterna i affären, rosa bandet-sitter på många jackor, rosa armbandet, änglar som säljs till förmån för forskning, strumpor mm. Cancer, cancer, cancer, överallt

Oktober, för 3 år sen var jag så rädd, den där knutan jag kände i bröstet, vad var det för något? Cancer, fick en ny innebörd för mig, för oss. Cancer, förknippat med skalliga huvud och död, Cancer, något som andra drabbades av, Cancer, det kan väl inte vara cancer.....Ångest över döden, att inte få vara kvar, att missa födelsedagar, konfirmation, student, förlovning, bröllop, att inte finnas där när barnen behövde mig, att inte få barnbarn, att inte få bli gammal, att missa den vanliga vardagen som betyder så mycket. Livet skulle vandra vidare utan mig. Nu blev det inte så och det kommer jag alltid att vara tacksam för. Jag finns kvar i livet och jag njuter varje sekund. Mina tankar går ofta till de som inte hade samma lycka som jag, speciellt just nu går de till E som blev sjuk precis före mig och som nu håller på att förlora kampen, sorg och tårar som trillar, de är alldeles för många som tvingas ge upp, ja t.o.m om det bara varit 1 som fått ge upp hade det varit för många. Skitcancer!

Helene Sjövoll

och Ica har gjort det igen :)

Rosa bandet 
"För att fler ska få leva sina liv"

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar