söndag 18 oktober 2015

Födelsedagsfirande

Igår var det födelsedagsfirande av kär syster :) Jag och Lillsessan tog tåget och åkte upp på förmiddagen så vi kunde vara med på kusinens karateträning. Sen blev det många timmars lek och god mat. Alltid lika mysigt att träffa släkten!!!!!
Idag har maken och jag varit på föreläsning av Mary Juusela. Intressant och tankeväckande. Jag har lyssnat på henne flera gånger förut men denna gången handlade en del om återresor dvs resor tillbaka till landet där ett barn som senare blir adopterat är fött, till barnhemmet, fosterföräldrar och ev biologiska föräldrar. Vi åker på fredag så det är absolut högaktuellt för oss.
Jag och maken ska tillsammans med Lillsessan och 7 andra familjer (som fick barn från samma barnhem samtidigt som vi för 10 år sen) åka till Kina, till provinsen Hunan för att se vilka pusselbitar vi kan hitta från den tiden innan vi fick varandra. Det ska bli spännande, roligt, svårt, känslosamt, underbart, jobbigt, omvälvande och fantastiskt. Jag kommer att sakna de stora barnen något oerhört, de ska stanna hemma och passa huset och plugga. Det är svårt att vara ledig från universitetsstudier och sista året på gymnasiet och denna resan är ju ingen semesterresa. Mycket kommer att vara fokuserat på Lillsessan och den historia vi ska försöka ta reda på. Jag har som mest varit ifrån barnen i 5 dagar (när äldsta prinsessan åkte med skolan till Berlin och när sonen var på Roskildefestivalen) och jag känner redan att saknaden kommer att vara oerhört stor....mina älskade underbara ungar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar