onsdag 29 juli 2015

Dagarna går i ett :)

Härligt med semester och ledigheten ger mig ett lugn och avkoppling som verkligen behövs. Sommaren är väl inte toppen ur vädersynpunkt sett men på något sätt så spelar det inte sådär jättestor roll. Jag tänker på alla de som förlorat kampen det senaste året som hade gett mycket för att få leva längre och uppleva en regnig, kall sommar där man rusar ut när solen skiner för att få värme, en sommar där paraply och regnkläder är ett måste i väskan. Oerhört tacksam för allt.

En skön eftermiddag i kolonin då vi bl.a. spelade kubb
Min goe pappa

Vi har varit på lillsemester på Österlen då vi var på Spettkaksbageri, åt en härlig lunch i Simrishamn, besökte Briggen Tre kronor som låg i hamnen och åt den största lilla mjukglassen i hamnen som jag nånsin sett. En god middag hos goda vänner i Brantevik och sen teater med Scen Österlens duktiga ungdomar. Övernattning på Branteviks B & B och efter lite strul fick vi en extra säng till Lillsessan (som vi hade bokat). Efter en god frukost gav vi oss ut i stormen och regnet och körde till Kiviks musteri för att fylla på förråden :) Solen började titta fram när vi körde till Tomelilla för ett besök på världen minsta filmmuseum som dock är världens största Hasse & Tage museum. Det får bara plats 8 personer på museet och så får man vara där i 30 minuter, vilket räcker väl. http://www.hasseotagemuseet.se/ Lunch på en Thairestaurang med enorma portioner, fantastiskt gott och sen en runda in på Bo Olsson. Lillsessan köpte en lila kabinväska, den ska hon ha när vi åker till
Kina :)

Och så har vi varit på Kulturen i Lund tillsammans med syster och son. Stafflimålning och rolig lek i Emil utställning. http://www.kulturen.com/utstallningar/tillfalliga-utstallningar/emil/

Sötekusinerna hand i hand

Igår och idag har vi träffat Kinakusiner:) Flickorna är så glada och har haft så kul. Igår var vi här hemma hela dagen och idag har vi (och MÅNGA andra) varit på Malmö museum. Nästa gång vi ses åker vi tillbaka till Kina tillsammans :)