tisdag 13 februari 2018

Operation

Förra veckan fick jag ett mejl från Kvinnokliniken i Malmö. Många frågor inför operationen som jag naturligtvis besvarade genast. Onkologen sa att vårdgarantin säger operation inom 90 dagar men eftersom jag inte är sjuk så kan det ta längre tid, kanske fram mot sommaren eller hösten. Ingen fara för min del, Jag får ju sprutor fram tills äggstockarna är borta. Igår låg ett tjockt kuvert i brevlådan. Kallelse för information inför operation på kvinnokliniken i Lund!!!! Den 15/2.....alltså på torsdag och operation på onsdag nästa vecka!!!!! Eh lite smått överrumplad och chockad. Vi som bara skulle vara lediga nästa vecka och så är det ju födelsedagar på fredagen och ja lite läskigt är det att bli sövd igen och hur ont gör det och hur mår jag efteråt. Är lite orolig men försöker tänka positivt att det blir bra att slippa sprutorna och de biverkningar som de ger. Tur att maken har ett flexibelt jobb och kan vara med prinsessan som naturligtvis inte ska vara ensam när jag opereras. Och den där tanken "tänk om de ser något som inte ska vara där 😈😈😈 bort med dig du elaka hjärnspöke!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar