onsdag 20 april 2016

På väg hem

4.45 ringde klockan imorse! Bussen gick 5.21 och tåget 6.11. Mot Stockholm!!!! 5 tiden är tidigt. Riktigt tidigt. Knappt några ute och det var gott om plats på bussen. Jag brukar bli åksjuk på x2000 och äter gärna en postafen så att färden liksom blir lite lagom smålullig. Att vara smålullig när man ska ha en föreläsning är dock inte så bra.....Kan lätt missuppfattas liksom. Man kan oxå prova med en öronpropp i höger öra, det fungerar, jag lovar. Men att en redan halvdöv dam i sina bästa år blir nästintill döv är inte heller nåt bra alternativ, speciellt inte om man får trevligt resesällskap som sitter till höger om en. Så idag provade jag något nytt: tuggummi mot åksjuka! 10 minuter skulle jag tugga. Smakade friskt av mint till en början och sen började munnen domna och det smakade vidrigt. Men det funkade 😀
Nåväl föreläsningen gick bra och vi hörde kanonsaluterna för den nyfödde prinsen, undrar om det inte blir en liten Bertil?
Färden hemåt går förfärligt långsamt och vi ska vara framme 23.47 och gissningsvis är jag i säng strax efter halv ett. En lång dag.
Förresten så har mina rabarber börjat titta fram.
                       

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar