fredag 19 december 2014

Jullov

Härliga julkonserter har vi varit på denna veckan. I tisdags i S:t Johanneskyrkan med en mäktig akustik som gjorde sången så stor och helig på nåt sätt och i onsdags i Andreaskyrkan som är den lite modernare kyrkan men där gospelkören drog på för fullt! Så stolt över sonen som sjunger och är med i dessa sammanhang, han e så fin :)
Lillsessan har avslutning igår i Heliga trefaldighetskyrkan och de sjöng många fina julsånger innan det var dags att tacka för denna terminen. Vi åkte upp i stan och handlade julklappar och hon är så himla rolig att handla med. Hon funderar på vad pappa och syskonen skulle kunna önska sig och så bestämmer hos sig snabbt och blir så nöjd. Efter en god lunch på Rice and soup körde vi och hyrde några filmer för en filmeftermiddag:) Lillsessan slog in alla sina nyinköpta paket alldeles på egen hand och hon var minsann lite lurig oxå.
På kvällen var jag med min studiecirkel Orangeriet, härliga timmar med mycket prat, denna kvällen om "konflikter". Jag är nog lite konfliktundvikande, tycker det är obehagligt om någon blir arg på mig eller någon annan, jag försöker lösa allt innan det blir lite mer allvarligt. Jag är ganska nöjd med det faktiskt men ibland önskar jag att jag kunde ryta till sådär ordentligt och säga de där orden som man kommer på alldeles för sent.
Idag är Lillsessan dunderförkyld men vi har bakat pepparkakor, gjort pepparkakshus och dekorerat en massa pepparkakshjärtan med kristyr och godis, det har tagit hela dagen men roligt hade vi och fint blev det :) Och så har jag beställt mat via mathem.se, leverans på söndag. SÅ skönt att inte ens behöva fundera på om det är mycket folk i affären och hur långa köerna är. Underbart!



Lillsessan i full koncentration


Såhär blev vårt lilla pepparkakshus

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar