söndag 14 december 2014

Aktivitetskalender

För många år sen började jag med att göra en Aktivitetskalender till barnen. Varje dag sitter en ny aktivitet under luckan och det kan vara förberedelser inför julen men också annat ex titta på film eller spela spel. I år tänkte jag att de stora är lite för stora för kalendern och Lillsessan och jag kan ju ändå hitta på en massa saker. Men icke sa nicke...Äldsta dottern frågade i slutet av november om jag hade gjort kalendern klar!!!! Nja, inte direkt...men såklart gjorde jag en snabbt som bara den.

               
                   Önskelistor pysslas fram                   Julkulor sätts i buskarna

                 
                     Fia med popcornsknuff                     Karaoke

Idag har jag och Lillsessan varit på Adoptionscentrum Skånes julfest. Vi hjälpte till lite innan med dukning mm och sen kom nästan 150 medlemmar. Så kul att träffa många som jag har haft på föräldrautbildningen som nu har fått barn:) Och så underbart att när någon frågar hur det är, att kunna säga att det är bara bra!!!! Härligt också att träffa alla "gamla" vänner.
Helgen har annars varit lite annorlunda. I fredags körde jag Lillsessan och hennes kompis till stationen där hennes pappa mötte upp sen åkte de tåg till Kävlinge där kompisen bor. Lillsessan skulle sova över!!!! hon var lite tveksam kvällen före men när hon väl var där så gick det jättebra :) så där satt då jag och maken, lite smärtsamt påminda om att tiden som småbarnsföräldrar är över och samtidigt glada över våra fina ungdomar/barn. Igår åkte vi ensamma på julmarknad i Jakriborg, en mysig marknad där vi köpte både korv och spettkaka. Efter glöggfika hos kompisen fick vi äntligen hem vår Lillsessa igen, glad och nöjd. Tack Julia med familj <3

Bara tre dagar kvar i skolan för Lillsessan, sonen går fyra dagar och har julkonserter både tisdag och onsdagskväll, naturligtvis är vi på plats i publiken sen är det jullov! För 1 år sen var vi i Florida och det ska väl erkännas att jag längtar dit igen.


Sanibel Island, tillsammans <3

1 kommentar:

  1. Med så bra träning och med goda erfarenheter av att sova över är det klart att allt gick bra! Vi längtar tills nästa gång i Hässleholm. E undrade när vi skulle till Ullared igen....

    SvaraRadera