lördag 21 juni 2014

Midsommar

Vilket härligt firande vi hade igår med start på Hovdala slott och dans kring midsommarstången och picknick i det gröna.
Det var härligt att se mina systrar dansa med kusinerna och det slog mig att det är första gången sen vi var små som vi firar midsommar tillsammans. De senaste 20 åren har vi varit i Gunnesbo (Småland) och firat med svärföräldrarna men nu vill jag vara nära ungdomarna om det skulle vara något som händer och som kräver att vi snabbt kan komma.
Detta året är sommaren då våra äldsta barn väljer att fira med vänner istället. Visst är jag glad över att de har vänner men en saknad efter de båda äldsta finns hela tiden med.
Efter dansen är det brännbollsturnering i Djupadalsparken. Lag 1 och Lag 2 kämpar tappert med snabba ruscher som man klarade som 20-åring men som känns i benen när man passerat 40.....Lag 1 vinner (där är jag med:)) God mat, prat och lek hela kvällen tills vi kör hem vid strax efter 23.
10 vuxna och 11 barn är nog allihop nöjda över att ha firat midsommar riktigt ordentligt.
Tack syster och svåger för allt!



Glad midsommar allihop!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar