måndag 15 januari 2018

En födelsedag!

Hon är strålande glad, min lilla prinsessa som idag fyller 13 år, en tonåring i huset igen :) Hon har sett fram emot födelsedagen och försökt sig på att gissa vad det kommer att finnas i paketen. Detta är första gången på alla år som vi inte varit alla i familjen och firat och hon är lite ledsen för det. Hon vill gärna ha sina syskon här (alltid). Prinsessan vill att vi sjunger en annan födelsedagssång på morgonen och sen ska vi sjunga den vanliga på kvällen när storasyster och hennes sambo kommer. Hon vill ha hälften av paketen på morgonen och resten på kvällen. Nya traditioner håller på att bildas. Storebror har skickat konfettisms från London och hon är lycklig.
Som alltid denna dagen gläds jag med henne men jag fylls även av vemod över de frågor som hon har slutat ställa för länge sedan, jag kan inte ge henne de svaren hon söker, jag kan inte berätta om hur det var när hon föddes.
Den dagen som ett barn föds ska vara fylld av glädje men om man som förälder måste lämna sitt nyfödda barn och att barnet därmed mister sin biologiska familj och historia och möjligheten att få veta var man kommer ifrån, hur blir den dagen då?
För oss var det lyckan att hon föddes då, vi får ta del av hela henne, en underbar flicka som ger så mycket glädje och lycka, jag tänker att även för henne var det en lyckans dag samtidigt som det blev en sorgens dag och något som kommer att följa henne hela livet och för hennes föräldrar i Kina har vi ingen aning hur dagen känns, vi vet ju inte varför hon blev lämnad men jag hoppas att vi på något sätt kan få möjlighet att möta dem någon gång i framtiden för att tacka dem för denna gåva som deras dotter blev till oss.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar